Assens Kommune ansætter ny medarbejder til etableringen af Kyst- og lystfiskercenteret
Assens Kommune, bistår i høj grad i arbejdet med etableringen af det nye Kyst- og lystfiskercenter. Senest med en ansættelse af en fuldtidsmedarbejder, der skal bistå arbejdet med at sikre centeret får en så god start som muligt.
Fra 1. marts starter et nyt kapitel i Kyst- og lystfiskercenterets etablering. Projektet får nemlig en ny medarbejder gennem Assens Kommune. Kommunen har nemlig valgt at ansætte Kim Nørgaard Kruse, i en stilling hvor han i høj grad skal bruge sit lokale kendskab og netværk i lystfiskerbranchen, til at skabe solide relationer og netværk, der kan bidrage til den gode fortælling om det kommende oplevelsescenter.
Kim har en baggrund indenfor evnet- og projektledelse og han har tidligere været ansat som souschef på kulturhuset Tobaksgaarden, i Assens. Kim har derfor et solidt kendskab til både Assens, kulturlivet og den danske lystfiskerturisme.
- Jeg er praktisk talt født med en fiskestang i hånden. Jeg brænder for havmiljøet og formidle hvad der sker under vandoverfladen. Så for mig er det en ren drøm at blive en del af dette fantastiske projekt, udtaler Kim Nørgaard Kruse om sin ansættelse
Relationen til byens turisme- og erhvervsliv samt detailhandel bliver en stor del af Kims daglige arbejde.
- Jeg glæder mig enormt meget til at skabe samarbejde på tværs af hele kommunens turisme- og erhvervsliv. Det er alfa og omega at vi ser dette center som et boost til hele Assens. Sammen kan vi mere, og med dette center kan vi virkelig tiltrække nogle turister og fastholde dem i flere dage, så de ligger endnu flere penge i regionen, siger Kim Nørgaard Kruse